Værnepligtige i Flyvevåbnet gennemgår handlebane i Karup. I fokus af billedet er en smilende værnepligtig med sløring og hjelm

Foto: Sophia Bianca Salskov Jakobsen

Se initiativerne her

Vi får en ny rådgivningsfunktion, der skal hjælpe vores chefer og ledere med at håndtere ændringer i medarbejdernes vilkår, som f.eks. nedsat tid eller plejeorlov. Målet er at gøre det nemmere for chefer og ledere at navigere i reglerne og tilpasse ansættelsesforholdet efter den enkelte medarbejders behov. Vi fokuserer især på at give rådgivning og opdatere vores egne kriterier.

 

Som en af statens største arbejdspladser udviser vi social ansvarlighed, og vi tager vare på vores medarbejdere gennem alle livets faser. Vi er særligt opmærksomme på veteraner, der har pådraget sig skader under deres udsendelse. Vi arbejder også på at forebygge og tilbyde behandling ved udfordringer som misbrug.

 

Herunder er også fleksible kontraktformer og støtte til manglende uddannelse på dagsordenen. Kort sagt, vi ønsker at være her for hinanden.

 

Initiativet er under implementering.  

Forsvarsministeriets område står i de kommende år over for en stor genopbygningsopgave. Det betyder, at vi får brug for endnu flere kolleger – både med og uden uniform. Ministerområdet har tidligere lanceret en employer branding-kampagne, der har til formål at øge danskernes bevidsthed om Forsvaret, Hjemmeværnet og ministerområdets øvrige myndigheder, når der tænkes job og uddannelse.

 

Flere skal kigge vores vej og ikke mindst vælge os til. På den måde får vi endnu flere kompetente og dedikerede mennesker med ombord, som vi kan tilbyde spændende arbejdsopgaver, faglig og personlig udvikling samt karrieremuligheder.

 

Der arbejdes på en strategi for employer branding, som har til formål at tiltrække og rekruttere nye medarbejdere til Forsvarets uddannelser og jobs, samt tilknytte og fastholde de, der allerede har valgt Forsvaret til. 

 

 

 

Sidst opdateret 24. juli, 2025 - Kl. 12.03